https://www.youtube.com/watch?v=rIwsVUivJ8k&t=1s
MESTERMC KLIENS LETÖLTÉSE: http://mestermc.hu/page/letoltes
feliratkozhattok: https://www.youtube.com/channel/UCvkLDyS6ILsnRRl4fslF51w/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Fejlesztő | Mojang |
Kiadó | Mojang (PC, mobil, Wii U) Microsoft Studios (Xbox 360, Xbox One, Windows Phone, Windows 10 Edition) Sony Computer Entertainment (PS3, PS4, PS Vita) |
Tervező | Markus Persson (2009–) Jens Bergensten (2011–) |
Programozó | Jens Bergensten |
Művész | Kristoffer Zetterstrand Markus Toivonen |
Zeneszerző | Daniel Rosenfeld |
Platformok | Microsoft Windows, OS X, Linux, Android, iOS, Windows Phone, Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3, PlayStation 4, PlayStation Vita, Raspberry Pi, Universal Windows Platform, Wii U |
Kiadási dátum | Microsoft Windows, OS X és Linux WW 2011. november 18.[1] Android WW 2011. október 7.[2] iOS WW 2011. november 17.[3] Xbox 360 WW 2012. május 9.[4] Raspberry Pi WW 2013. február 11.[5] PlayStation 3 NA 2013. december 17. EU 2013. december 18. PlayStation 4 WW 2014. szeptember 4.[6] Xbox One WW 2014. szeptember 5.[7] PlayStation Vita NA 2014. október 14.[8] EU 2014. október 15. Windows Phone WW 2014. december 10.[9] Windows 10 Edition WW 2015. július 29. (béta)[10] Wii U WW 2015. december 17.[11] |
Verzió | 1.11.2 |
Legfrissebb kiadás | |
Stabil | 1.11 (2016. november 14., Minecraft, Minecraft)[12] |
Műfaj | Sandbox, szerepjáték |
Játékmódok | Egyjátékos, Többjátékos |
USK-besorolás | USK 6 |
Adathordozó | Digitális terjesztés |
A játéknak jelenleg alapvetően két változata létezik, de az 1.8-as verzióban már három. Ezek között sok a hasonlóság. Mindkettőben egy kvázi-végtelen, 60 000 000X60 000 000 blokkos (több órán keresztül lehet repülni, akkor sem érsz a végére), véletlenszerű világot generál a számítógép, ahol a játékosnak gyakorlatilag teljes szabadsága van, barangolhat, felfedezheti. A világ kockákból áll, anyaguktól függően, és ezekkel a kockákkal a játékos kapcsolatba léphet: elbonthatja (kibányászhatja), lerakhatja és kombinálhatja őket. Minden egyes elem erősen stilizáltan jelenik meg - maga a szereplő is.
Elsősorban a játékos kreativitására épít, ugyanis az elemekből jóformán bármi felépíthető, konstruálható. Bár konkrét célja a túlélés, cél lehet a végzetsárkány (Ender Dragon) és a sorvasztó (Wither) legyőzése. A játékban erős a fizikai oldal, különböző elemek segítségével komplex, összetett rendszerek (zsilipek, liftek, ágyúk, zenegépek, számológépek stb.) is építhetők.
A játékot lehet egyedül (Egyjátékos mód), vagy hálózaton keresztül, más játékosokkal együtt (Többjátékos mód) játszani, szervereken.
A játékmódot a /gamemode <játékmód/szám> paranccsal lehet átállítani.
Ez a játék nem ingyenes (lásd itt), viszont egyszeri fizetés után a folyamatos frissítésekre is előfizetést kap a megrendelő. Minden komolyabb frissítésben új elemek jelennek meg, melyek izgalmasabbá, változatosabbá teszik a játékot. Vannak oldalak, ahonnan ingyenesen is le lehet tölteni egy-egy verziót, de ezek vírusosak is lehetnek, komoly károkat okozhatnak, és az eredeti verziót megkövetelő szerverekre a játékos nem tud felcsatlakozni.
A világ blokkoknak (angolul: block) nevezett kockákból áll, melyek fölött a játék teljes szabadságot ad, tehát azt tesz a játékos, amit akar. A játékos rendelkezik egy láthatatlan hátizsákkal, egy eszköztárral (inventory-val), ahol 36 különböző tárgyat tárolhat, illetve egy 2×2-es mezőbe e tárgyakat valamilyen sematikus formában letéve barkácsolhat, illetve négy kis mezőben páncélzatot helyezhet fel magára. Ha az illető előállít egy barkácsasztalt, akkor ott már egy 3×3-as mezőn van lehetőség a barkácsolásra, így sokkal több lehetséges kombináció létezik, rengeteg különböző tárgyat, eszközt készíthet - kiemelve egy pár fontosabbat: kemence, láda, létra, ajtó, fáklya, balta, kapa, csákány, kard, páncélzat.
A játék fejlesztése 2009-ben kezdődött és még máig is folyamatos nyilvánosság előtt zajlik. A svéd Markus „Notch“ Persson a játék alapötletét az Infiniminer nevű játékból vette, ahol bányászattal lehetett pontot szerezni. Magát a játékot 2009 májusában kezdte el fejleszteni. Még ebben a hónapban kikerült úgynevezett alfaverziós változatban a publikum számára elérhető módon. Notch azt nyilatkozta, hogy az Infiniminer mellett olyan játékok inspirálták, mint a Dungeon Keeper, és a Dwarf Fortress. 2010 szeptemberében Notch és barátai közösen megalapították a Mojang nevű vállalatot, aminek a keretein belül fejlesztik tovább a játékot. Ekkor a játék ára még 10 euró volt, viszont az év decemberében kijövő bétaverziótól kezdődően már 14,95 euróra emelték azt (a mostani árfolyam kb. 20 USD 2015.7.31.).
A zenét Daniel Rosenfeld (alias C418) szerezte. A hangeffektek egy részét a Creative Commons licencű Freesound Project hangtárból vették A hangsáv külön is elérhető. A játékban felbukkanó falfestmények Kristoffer Zetterstrand olajfestményeinek pixel-art-variációi. A játékot Java nyelven fejlesztik. A grafikához a Lightweight Java Game Libraryt (LWJGL) használják. Az indításhoz legalább 5-ös verziószámú Java virtuális gép szükséges. Az első kiadás óta számos béta-verzió jelent meg, majd 2011. november 18-án megjelent az 1.0.0-ás, "végleges" verzió, melyet azonban még mindig továbbfejlesztenek, újabb játéktartalommal, újabb funkciókkal bővítenek, és hibáit is folyamatosan javítják.
Egy verziója Android alatt és a Sony Ericsson Xperia Play okostelefonjára is elérhetővé vált, amiben azonban nem érhető el az összes funkció. 2011. október 7-én egy tisztán Android alá, okostelefonok és Tablet-ekre fejlesztett verzió is megjelent. 2011. november 17-én a játék már iOS-re is megjelent. A játékot a Microsoft Xbox 360játékkonzoljára a 4J Studios fejleszti.A játék az 1.2.3-as verzió óta már magyar nyelven is elérhető (Egyes snapshotokban vagy release verziókban behozott új itemek és blokkok csak az azt követő frissítésben lesznek magyarosítva).
A Minecraft sok modullal bővíthető, különböző textúracsomagokat lehet rá rakni, jelentősen megváltoztatva a játék kinézetét. Ezen kívül a játékhoz vannak modok amik teljesen megváltoztathatják a játékot. + Letölthető Mapokat is be lehet rakni.
Ezeken kívül még lehetőség nyílik ,hogy a "Multiplayer" fülecske megnyomása nélkül csak a barátainkkal játsszunk pár órát. Ez az opció úgy aktiválható, hogy a kiválasztott világban az "Esc" megnyomása után a LAN-ra kattintva a világ elérhetővé válik. Ez után a Hamachi program segítségével csatlakozzunk a barátunkra és máris lehetőség nyílik együtt vadászni, horgászni vagy építeni.
A dedikált szerverhez nem kell hamachi, csak egyszerű internetkapcsolat. Ezekhez a szerverekhez is be lehet tenni pluginokat, ezekkel élvezhetőbb lehet a játék és még vicces is. A komolyabb szervereket valamely adatparkban hosztolják, általában csekély előfizetés ellenében lehet kapcsolódni rájuk.
Önállóan üzemeltetett szerver erőforrásigénye jelentősen függ az egyidejűleg kapcsolódó játékosok számától. Kb. 5 játékosig akár VPS-en is lehet szervert üzemeltetni, nem kell dedikált gép.